Detail
Bestemd: De ACZ9 is geschikt voor iedereen die werkzaam is in de automotive branche. De batterijtester beoordeelt de conditie van batterijen.
Inzetbaar: De batterijtester is inzetbaar op alle 12 Volt automotive batterijen variërend van WET, MF, CMF, AGM (Absorbent Glass Mat), Gel Cell types. Direct op de auto testen is mogelijk. Tevens worden zwakke of ontladen batterijen getest.
Wat levert deze ACZ9 op: Door de professionele test is het mogelijk een kwaliteitsoordeel te geven over de batterij. Hierdoor worden storingen in de komen jaren voorkomen. Dit voorkomt irritaties bij de klant en overbodige personeelskosten. Tevens wordt deze test te vroeg vervangen van de accu voorkomen, hierdoor wordt bespaard op de materiaal kosten.
Algemeen: Deze microprocessorgestuurde batterijtester geeft aan of de batterij voldoet aan de normen of dat deze opgeladen of vervangen dient te worden. De ACZ9 levert weinig spanning of stroom hierdoor beschadigt de batterij niet door frequent testen. De resultaten worden snel weergeven en zijn nauwkeurig, dit is mogelijk doordat oppervlaktespanning wordt gedetecteerd. Het display is goed leesbaar zelfs in donkere ruimtes. De levensduur van de batterij wordt gemeten en weergegeven. Deze batterijtester is veilig in gebruik er zullen geen vonken ontstaan wanneer de ACZ9 wordt bevestigd.
Kenmerk
- The ACZ9 determines a 12V battery's:
- State-of-Charge (in Volts)
- power available to start an engine (in CCA or other Global rating)
- ages (in Life % percentage) - With conclusive recommendation after the test:
- OK
- Recharge and Test again
- Weak Battery - Replace
Info
Battery Rating Charts
Information About Battery
Algemene info accu’s en batterijen testen Aandachtspunten:
- Type, SLA, NiCad, Lithium. NIMH, Gel, Flooded enz.
- Bereik Spanning
- Bereik Stroom
- De ontladings tijd. Veel energie in kortstondige tijd of ontlading over lange duur
Veel voorkomende test methode:
- Kortstondige ontlading zoals bij een auto start motor. Dit is het meet principe van het merendeel op de markt aanwezige testers. Een zogenaamde crank shunt test: ACZ9
- Langdurige belasting zoals noodstroomverlichting. Ontlading simulatie door geschakelde shunt: IB15 en ABE4
- Universele test voor alle toepassingen gebaseerd op de parameters: AIT3
Producten:
De AIT3 test de parameters en kan hierdoor vele types testen het is de beste oplossing voor alles. Ideaal voor noodverlichting en ontruiming signalering waar door de komst van LED er een grote diversiteit van accu’s types over een brede spannings variatie getest moet worden.
De IB15 en ABE4 is alleen geschikt voor SLA 10-15 Volt, een product heel specifiek ontwikkeld voor het testen van accu's in gebruik voor langdurige ontlading.
De ACZ9 doet een zogenaamde Crank test, een zeer snelle ontlading door een shunt. Het grootste gedeelte van de Accu/Batterij testers op de markt is gebaseerd op dit principe. Dit is een verkeerde test methode voor batterijen in gebruik voor ontlading over lange termijn.
Specificatie
Operating Voltage: | 9~15 Volts |
Battery type: | 12V |
Testing Capacity: | CCA 100 ~ 1700 |
| IEC 100 ~ 1700 |
| JIS 100 ~ 170 |
| DIN 100 ~ 1000 |
| EN 100 ~ 1000 |
Analysing Time: | Less than 5 Seconds |
Show remaining power in (CCA, DIN, EN, IEC, JIS): | Yes |
Show state of charge in Volts: | Yes |
Show life expectancy in %: | Yes |
Reverse Polarity protection: | Yes |
Surface charge warning: | Yes |
Cable length: | 70cm. |
Screen display: | LED |
Dimensions: | 8 x 8 x 18cm |
Weight: | 0.285 kg. (standard packing) |
Goedkeuring: | CE, RoHS en WEEE |
Content
- ACZ9 Auto Accu tester
- ADC2 Acculijst CCA-DIN-EN waardes
- GB10 Gebruiksaanwijzing
Prijs
118,58 € (98,00 € exclusief BTW) per stuk
Prijzen zijn per stuk, exclusief 21% BTW en gelden voor levering af magazijn Voorthuizen. Bij levering in Nederland of in België worden verzendkosten altijd in rekening gebracht tot maximaal EUR 25,00. Ditzelfde geldt voor expreskosten en/of rembourskosten. Bij de producten trainingen en cursussen is na het bevestigen van de cursusdatum, bij het niet verschijnen van de deelnemer(s), de verplichting ontstaan tot volledige betaling. Het volgen op een latere datum ingeval van niet verschijnen is in overleg mogelijk, maar wordt uitsluitend gezien als service. Hieruit kan geen enkel recht uit worden onttrokken.